بازسازی قطعات صنعتی

 

بازسازیبازسازی و ساخت یاتاقان نیروگاهی

بازسازی به معنی برگرداندن ابعاد قطعه فرسوده به اندازه های اولیه آن توسط فرآیندهای جرم گذاری است. بدیهی است که این کار باید با در نظر گرفتن خواص اولیه قطعه صورت گیرد، در غیر این صورت بازسازی تحقق نمی یابد. روش های متنوعی برای جرم گذاری قطعات وجود دارد اما فقط بعضی از فرآیندها را میتوان با توجه به ملاحظات فنی و اقتصادی برای بازسازی به کار برد.

بازسازی قطعات صنعتی با توجه به محدودیت های اقتصادی و کمبودهای موجود در صنعت کشور و نیز برای استفاده بهتر از ماشین آلات ، اهمیت ویژه ای دارد. به دلیل تنوع و تعدد خودروها ،ماشین ها و تجهیزات صنعتی و فرسایش اجنتاب ناپذر قطعات آنها ، تامین قطعات یدکی همواره یکی از دغدغه های مدیران صنایع بوده و حتی در بعضی صنایع به صورت مسئله ی بحرانی مطرح است.

از آنجا که خرید یا ساخت این قطعات با صرف هزینه ی زیاد و گاه اتلاف زمان طولانی همراه است، اهمیت بازسازی به عنوان روش تامین قطعات ، روشن می گردد.
با استفاده از فرآیند مناسب ، علاوه بر بازسازی میتوان برای بهسازی قطعات تولیدی نیز اقدام نمود. در تولید قطعات با اعمال پوشش های خاص میتوان از مواد ارزان تر برای آلیاژ پایه استفاده کرد و همان خواص سطحی مطلوب را بدست آورد و یا با در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی،خواصی را به قطعه اضافه کرد که به وسیله سایر روش های ساخت وتولید قابل دستیابی نیست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس با مدیریت